2020
Februari
# Tatueraren i Auschwitz av Heather Morris
# Bära Leggings i Januari av Sara Stille
# Pärlfiskaren av Karin Erlandsson
# Små eldar överallt av Celeste Ng
# Varför gråter inte Emma av Emma Jangestig
# Dockmakerskan av Elizabeth Macneal
April
# Oryx & Crake av Margaret Atwood
Maj
# Styr din plog över de dödas ben av Olga Tokarczuk
# Snövit ska dö av Nele Neuhaus
Juli
# Den osynliga vännen del 1& 2 av Stephen Chbosky
# Jag for ner till bror av Karin Smirnoff
# Vi for upp med mor av Karin Smirnoff
# Sen for jag hem av Karin Smirnoff
# Hypnotisören - Black Edition av Lars Kepler
# Late bloomer av Emma Hamberg
# Där kräftorna sjunger av Delia Owens
# Gustav III checkar in av Christian Holmqvist
# En trött mammas dagbok av Gill Sims
Augusti
# Paganinikontraktet av Lars Kepler
# Eldvittnet av Lars Kepler
# Yolanda: Gör vad ni vill, men döda henne inte av Bob Snoijink
# Snöstorm och kanelhjärtan av C. Lagerqvist, P. Gesén, K. Berg Johansson, J. Tillberg
# Välkommen till Addamsville av Francesca Zappia
# Bara lite till av Simona Ahrnstedt
September
# Säg det inte till någon: Ett barndomshelvete i Magdalenatvätterierna av Kathy O´Beirne
# Mot San Francisco av Clara Clementine Eliasson
# Jag borde sagt det först av Annika Wall
# Yuko av Jenny Milewski
# En gentleman i Moskva av Amor Towles
Oktober
# Kattstryparen - rum 419 av Stefan Di - Omnia
# Hunden som vågade drömma av Sun - Mi Hwang
# De dödas skuggor av Frances Hardinge
November
# Berätta aldrig det här av Frida Boisen
# Sandmannen av Lars Kepler
# Coraline av Neil Gaiman
December
# Sparven av Elisabeth Östnäs
# Stalker av Lars Kepler
# Älskade jävla jul av Birgitta Bergin
**************************************
2021
Januari
# Kaninjägaren av Lars Kepler
# Lilly och Bläckfisken av Steven Rowley
# Lisa och Lilly - en sann kärlekshistoria av Mian Lodalen
# Lazarus av Lars Kepler
# Elaka anteckningar av Peter Erik Du Rietz
# Spegelmannen av Lars Kepler
Februari
# Levande död av Mikael Ressem
# Plastpärlor av Carin Gerhardsen
# Det skvallrande hjärtat av Edgar Allan Poe
Mars
# Huset vid sjön av Kate Morton
# Sju minuter efter midnatt av Patrick Ness / Siobhan Dowd
# Våroffer av Maria Richardsson
# Danny bäst i världen av Roald Dahl
# Gryningsdåd av Maria Richardsson
April
# Institutet av Stephen King
Maj
# The Queen´s Gambit av Walter Tavis
# Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
# I stället för dig av Sofie Sarenbrant
Juni
# Ondskan av Jan Guillou
# Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf
# Amerikansk jord av Jeanine Cummins
# Barnhemmet från helvetet av Marie Hargreaves
# De som bo under tjärnar av Frida Arwen Rosesund
Juli
# Under solen över havet av Tommy Olofsson
# Je m´appelle Agneta av Emma Hamberg
# Svindlande höjder av Emily Brontë
# Bergtagna av Frida Arwen Rosesund
# Kropparna i Timmerdalen av Gustaf Gustafsson
Augusti
# Änglamakerskans barn av Johannes Pinter
# Allt jag fått lära mig av Tara Westover
# Skärvor av ett liv: vägen till och från Auschwitz av Hédi Fried
#Återförening av Tove Alsterdal
# Flickan utan ansikte av Ingelin Angerborn
# Feber av Johan Brännström
# Besvärjelser och beskydd av Maria Friedner
# Dockskåpet av Katherine Mansfield
# Madame de Breyves melakoliska sommar av Marcel Proust
# Godnatt mister Tom av Michelle Magorian
# Ett Parisäventyr av Guy de Maupassant
September
# Kastanjemannen av Søren Sveistrup
# Som ett surr mellan brösten av Marianne Mörck
Oktober
# Kodnamn Alice av Kate Quinn
# Beröringen av Gustav Tegby
# Hon går genom tavlan, ut ur bilden av Johanna Nilsson
# Den lilla bokbussen i Provence av Nina George
# Byn av Ragnar Jónasson
# Håll nollan, Janne av Pirkko Talvio
# Oscar Wilde på Öland av Åke Axelsson
# Tuktans ljuva år av Fleur Jaeggy
# Munkavle av Sofie Sarenbrant
# När Kastanjer spricker av Camilla Lagerqvist
November
# Gökungen av Frances Hardinge
# Småtrollen och den stora översvämningen av Tove Jansson
# Ett hål om dagen av Louis Sachar
# Ciderträdgården av Veronica Henry
# Pojkarna av Jessica Schiafauer
# Tusen vassa tänder av Mari - Ann Hedlund
December
# Finns det några snälla barn här av Lena Ollmark
# En religionsfri jul av Fredrik Lindström
# En sista vinter av Håkan Norebäck
# Herr Tobiasson av Victoria Benedictsson
# Porten till friheten av Monica Ivesköld
# Rent - a - claus av Johan Ring
# Eld, snö och stjärnor av Helene Holmström
# Mordnatt råder, tyst det är i husen av Sofia Rutbäck Eriksson och Mattias Boström
# Det enda jag vill är att leva av Birgitta Bergin
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar