tisdag 29 december 2020

Yolanda: Gör vad ni vill, men döda henne inte av Bob Snoijink




Författare: Bob Snoijink

Förlag: Lind & Co

Format:  Inbunden

Kategori: Biografi

Betyg: 5



Handling: Under tjugo år var Yolanda dagligen utsatt för skräckvälde, smärta och förnedring. Redan som liten började hennes mor, far och bror att misshandla och utnyttja henne sexuellt på de mest avskyvärda sätt.

Från tolvårsåldern har hon dagligen tvingats delta i våldsamma orgier. Hennes egen mor värvade kunder, och det enkla och klara budskapet modern delgav de mest sadistiska kunderna var: "Gör vad ni vill, men döda henne inte".

När Yolanda äntligen tog sig ur det nät som hennes plågoandar spunnit kring henne kunde föräldrarna och brodern dömas till fängelsestraff.


Hur var boken: Vidrig bok, förstår inte hur jag ens klarade av att läsa ut den. Mådde riktigt illa genom hela boken. Jag vet inte om jag rekommenderar att man läser den, jag tror inte ens om jag vill ha läst den själv. Jag ger boken en 5:a i betyg, men inte för att det var en bra och spännande bok, utan enbart för Yolandas styrka att berätta om sitt helvete. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar