tisdag 7 september 2021

Kastanjemannen av Søren Sveistrup

 





En kvinna hittas brutalt mördad på en lekplats i Köpenhamn. Vid kroppen finner man en liten figur gjord av två kastanjer och tändstickor. När figuren undersöks upptäcker man fingeravtryck från en ung flicka som spårlöst försvann för mer än ett år sedan.
Samtidigt som polisen jagar en mördare letar de också efter spår som kan leda dem till den lilla flickan - tänk om hon fortfarande lever?




Jag tyckte det var lite trögt att komma in i handlingen och jag fick kämpa ett bra tag innan jag fastnade i den. Men efter att jag kom över det sega så rusade boken i ett rasande tempo. Jag upplevde också att det var lite rörigt med karaktärer man fick hålla reda på. 

Även om jag tyckte att boken var lite seg att komma in i, så tyckte jag att det var en spännande, otäck, blodig och lite skrämmande bok. Jag kan starkt rekommendera den här boken.




Författare: Søren Sveistrup


Format: E - bok

Kategori: Deckare

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar