söndag 10 januari 2021

En smakebit på Søndag - Lily och bläckfisken




Börjar idag med En smakbit på Søndag.Varannan vecka är det Astrid Terese på bloggen Betraktninger som håller i trådarna, och varannan vecka är det Mari på Flukten fra virkeligheten
Det går ut på att man ska dela med sig av en snutt ifrån en bok man läser just nu - men inga spoilers får förekomma. 

Idag utgår smakbiten från Mari. Klicka gärna in er till henne så får ni lite mer smakbitar.



"För första gången på hela kvällen tittar jag rakt på henne; bläckfisken är fortfarande där, den klamrar sig fast, men den här gången ( jag skämtar inte ) hånler den jäveln mot mig.
Din satans skit.
Lily tittar förvirrat på mig.
- Va? 
Jag samlar mig så snabbt jag förmår. - Det är din tur, säger jag och hoppas kunna engagera henne i spelet.
- Nej, det är det inte. - Jo, det är det. Du slog en dubbelfyra, så nu är det din tur igen. - Ska jag slå åt dig?
- Tycker du att det ser ut som om jag plötsligt fått händer? Sarkasmen har hon lärt sig av mig. Det är något jag brukade vara lite mallig över, men nu tycker jag bara att det låter aggressivt. Jag slår tärningarna."




 



4 kommentarer:

  1. Den här har jag faktiskt läst och trots att den borde ha berört mig, mycket, så var det massor som gjorde att den inte lyckades.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte kommit så långt in i boken än, så det ska intressant att se hur jag reagerar när det närmar sig slutet.

      Radera
  2. Jag tyckte mycket om den här boken, tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den också. Har inte kommit så lång i boken ännu, men än så länge är den riktigt bra.

      Radera