onsdag 11 augusti 2021

Allt jag fått lära mig av Tara Westover

 





Har nyligen avslutat den självbiografiska romanen Allt jag fått lära mig av Tara Westover.  
Det var en oerhört stark bok, en riktig bladvändare och en bok som alla bör läsa.
Boken är utan tvekan värd alla hyllande ömdömen och recensioner.

Boken handlar om en familj i Idaho som är djupt troende mormoner och även survivalister ( även kallade preppers). Familjen förbereder sig för domedagen och pappan är övertygad om att jorden ska gå under. Han förbereder sig och familjen på olika sätt. Han bygger skyddsrum, lagrar mat, bensin och vapen. Taras pappa är även djupt misstänksam mot omvärlden och låter inte barnen gå i skolan då de inte ska bli påverkade av bl.a Illuminati och kommunister. Tara hinner bli 17 år när hon första gången sätter sin fot i en skola. Hon har då aldrig hört talas om Förintelsen, Kennedy eller Martin Luther King. 
Detta leder till brytningen med föräldrarna och barndomshemmet.



Författare: Tara Westover


Format: E - bok

Kategori: Biografi

Betyg: 5

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig om den här boken. Otroligt bra och gripande och den fick en 5:a av mig också! Du har mycket intressant på din blogg. Tack för ditt besök hos mig :-)

    SvaraRadera