onsdag 9 mars 2022

Morfars flicka av Emma Louise

 






Han sa att han älskade mig.
Han sa att det var helt normalt.
Jag ville så gärna tro honom.


Emmas morfar hade alltid varit så snäll och kärleksfull mot henne. Därför kunde hon inte förstå vad som egentligen skedde då han började utnyttja henne. Hon var då elva år. Han övertygade henne om att det var normalt och att deras relation var speciell - men snart lyckades han även få henne till att ha sex med en annan man. Under de följande sju åren sålde morfadern Emma till fler än 200 män. Han tvingade henne till tystnad och hon fick bära på den skamfulla sanningen i ensamhet. Det här är Emmas berättelse.

Morfars flicka är en sann och stark historia om överlevnad. I boken talar Emma Louise för första gången öppet om vilka grymheter hon fick utstå.



Inget barn ska få uppleva sånt här. Hur kan man ens tänka tanken på att göra såna saker som morfadern gjorde mot henne. Jag fick sluta läsa boken flera gånger då tårarna bara rann eller att jag blev så förbannad att jag ville skrika rakt ut. Jobbig läsning p.g.a dess innehåll, men rekommenderar att läsa den. Jag hoppas verkligen att den här boken kan inspirera att andra  att våga berätta.



Betyg: 4



Mer info:

Författare: Emma Louise

Förlag: Lind & Co

Format: E - bok

Sidor: 457

Utgiven:    2021

Kategori: Biografi

Betyg på Godreads: 4.18 baserat på 11 betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar