måndag 16 maj 2022

Nu dör vi av Stina Flodén






Lugnet i villaidyllen förbyts snabbt i panik när Camillas man Mikael skjuts till döds i hemmet samtidigt som Camilla och barnen gömmer sig i badrummet. Mikaels död är obegriplig och familjen hamnar i chock. I sorgen har Camilla ingen aning om hur hon ska närma sig barnen.
När polisen kör fast försöker Camilla själv ta reda på vad som har hänt, men när en stor sten kastas genom fönstret blir hon rädd att någon även är ute efter henne och barnen. Trots det måste hon ta reda på sanningen, och när fruktansvärda hemligheter avslöjas inser Camilla att hon inte har en aning om vem hennes man egentligen var.

Grymt bra debut av Stina Flodén. Ett mästerverk! En bok som hamnar i min tio - i - topp lista av spänningsromaner. Jag tyckte om att boken var skriven utan en massa blodigt övervåld, den är lika spännande ändå. Då och då gillar jag att läsa böcker som är väldigt detaljerade i sina beskrivningar, men ibland kan det bli för mycket. Här var det skönt att slippa det. Man kan se det framför sig utan att få det beskrivet. Stina Flodén har även lyckats med att bygga upp en spännande stämning som bara ökar för varje kapitel. Det som jag även gillade var att man får läsa lite om vad som hänt innan Camillas man blir skjuten, att man får lite bakgrundsinfo. Jag ville bara slänga mig på nästa bok direkt efter att jag var färdig med den här, men det får jag vänta på till nästa bok i serien kommer ut. 





Betyg: 4


Mer info:

Författare: Stina Flodén


Format: E - bok

Sidor: 605

Utgiven:    2022

Kategori: Deckare

Betyg på Godreads: 3.57 baserat på 51 betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar