torsdag 23 juni 2022

Sommargästen av Anna Sundbeck Klav




När Agneta blir änka känns hennes hus i Mölle plötsligt alldeles för stort, och hon beslutar sig för att hyra ut ett rum för att dryga ut hushållskassan. Hemligheten som maken Henning berättade före sin död - att han har en dotter utanför äktenskapet - skaver i henne, och hon måste också bestämma sig vad hon ska göra med hans aska som hon gömt under sängen. 

Sophie har vuxit upp med sin danska rockstjärna till mamma, och när hon får veta att hennes far gått bort reser hon till hans hemstad Mölle. Hon hyr av en slump in sig hos Agneta och sommaren som följer blir ett hisnande äventyr kantat av sorg och lycka, rödvin och jordgubbssaft, kärlek och besvikelse. Och en stark, ny vänskap som ingen av kvinnorna hade väntat sig.






Jag läser inte feelgood allt för ofta, men om alla böcker är som den här så kommer jag garanterat att läsa mer av den här genren. Vilken mysig bok det här var. Boken innehåller kärlek, vänskap, sorg, glädje och hemligheter. Boken innehåller även fantastiska miljöbeskrivningar av Mölle och får mig att vilja åka dit och bara njuta av allt runt omkring mig. Väldigt lättläst, en perfekt bok att ta med sig till stranden, ett fik eller varhelst man vill sitta och bara vara.

Det här är den första boken jag läst av Anna, men absolut inte den sista.





Betyg: 4


Mer info:

Författare: Anna Sundbeck Klav


Format: Inbunden

Sidor: 306

Utgiven: 2022

Kategori: Roman

Betyg på Godreads: 3.54 baserat på 24 betyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar